Wednesday, October 13, 2010

Shhh~

Semenjak dua ni terlalu kerap saya diajukan persoalan ini. "Kenapa senyap je nie. tak sihat ke?" "Kenapa x dengar pon suara atie..?" Dan balasan saya mudah, "saya memang pendiam orangnya. :)

Ya! Saya memang agak pendiam orangnya. X banyak bercakap. Dan kurang bijak dalam bergaul. Saya memang lebih gemar menyendiri. Memang saya betah begitu.

Bila saya diam, mungkin ada sesuatu yang saya fikirkan. PASTI ada sesuatu yang saya fikirkan. :))

Subhanallah.
Kasih Allah itu terlalu besar buat saya. Adakalanya himmah ini jatuh ke paras negatif, namun setiap kali itu Dia anugerahkan saya pelbagai idea untuk jalan dakwah ini buat saya tidak betah duduk diam sendiri. Namun saya tidak nafikan saya masih mencari saya masih menyeru semangat di dalam diri. Mencari dahan buat berpaut. Dimana hati saya. Di mana iman saya. Dimana langkah saya. Dalam diam itu saya terus meminta. Dengan serendah-rendah hati, mengangkat tangan memohon diberi kekuatan.

Ya!
Saya diam bukan bererti saya kalah. Tapi adakalanya manusia buntu waktu buat dia menilai kembali semalam dan membina hari esok.
dan begitu juga saya.