Saturday, July 25, 2009

TeRusLah bErjuANg!!

Bismillah~

Alhamdulillah... bErLalu suDah hAri2 yAng mEndeBarkan... waLaupun pErjuANgan bElom lagi seleSai sbNrnya.. mgGu depAn perjuAngan tTp akN diTeruskAn... eXam kaLi niE rasEnye sGt bErbeZa dGn exAm2 sebElum nie...

paDa hAri kEjadiaN... di sAat haTi dihiMpit keresaHan... tiBa2 "u got mail!" bunyi dari hanseT ku.. dEngan x bRape bErseMangAt mail itu ku baca...

".............. Have faith in urself. When u have faith, confidence will come. Try not to be perfect but to be the best that u can be..............."

waA.. mail tue sampai choudo tyme pas hbs eXAm senKei.. Try not to be perfect but to be the best.. yEs.. i've try my best.. dan walau ap pon kputusannYa nnT.. insyaAllah itu adlh yANg terBaik uTk sayA.. Dia yang Maha mengetahui..

bila hAbis jEr papEr terakhir hari tue.. Raser cAm legA btoL.. tgh2 kayuh2 bAsikAl tetibE teriNgat soAlan daLam kElas tadi.. huih... Nak puJuk diri sEndiri pNy paSaL.. tetiba teriNgat tafsir ayT seribu diNar.. berulang kaLi ayT itu ku baca...

"dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya), Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu."
insyaAllah.. ad hikmah di sebalik ap yang berlaku... sePAnjang jAlan daripada dai ke umah ak terfikir... hidup ini jgk satu ujian... kalau nak dibandingkan dgn exam tue apalah sangat... x boleyh jawab exam dengan terlepas solat subuh... (masa tyme summer yang sangat bahaya) そうですよね!apaLah sAngAT x boLayh jaWaB exaM... (daLam nAda memujuk diri sEndiri...)
Alhamdulillah... semakin difikirkan semakin tenang terasa...
iNdaHnyA tawakaL kePaDa mu Ya Allah...
kan Allah ad berfirman
[1]
Bukankah Kami telah melapangkan bagimu: dadamu (wahai Muhammad serta mengisinya dengan iman dan hidayah petunjuk) ?
[2]
Dan Kami telah meringankan daripadamu: bebanmu (menyiarkan Islam) -
[3]
Yang memberati tanggunganmu, (dengan memberikan berbagai kemudahan dalam melaksanakannya)?
[4]
Dan Kami telah meninggikan bagimu: sebutan namamu (dengan mengurniakan pangkat Nabi dan berbagai kemuliaan)?
[5]
Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,
[6]
(Sekali lagi ditegaskan): bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.
[7]
Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain),
[8]
Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau gemar dan ingini).
94:1~8
dAn lagi...
[29]
Sesungguhnya (segala keterangan yang disebutkan) ini, menjadi peringatan; maka sesiapa yang mahukan (kebaikan dirinya) bolehlah ia mengambil jalan yang menyampaikan kepada keredaan Allah (dengan iman dan taat).
[30]
Dan tiadalah kamu berkemahuan (melakukan sesuatu perkara) melainkan dengan cara yang dikehendaki Allah; sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana (mengaturkan sebarang perkara yang dikehendakiNya).
[31]
Ia memasukkan sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan yang ditetapkan) ke dalam rahmatNya (dengan ditempatkannya di dalam Syurga); dan orang-orang yang zalim, Ia menyediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
76:29~31
Dan tiadalah kamu berkemahuan (melakukan sesuatu perkara) melainkan dengan cara yang dikehendaki Allah

Atiqah...
Be sTrong!!
Try not to be perfect but to be the best!!
yeAh!!