Monday, November 2, 2009

Aku dan Design

Assalamualaikum..

waA.. da lama saya tinggalkan blog nie.. semenjak dua nie agk sibuk skit.. x sempat nk memegang lap top kesayangan nie..

Next week ader mid term presentation utk product design.. berdebar2? x jugak... cuma x bersedia... mungkin ada org kater.. amik design senang nak pass.. x banyak exam.. just presentation jer.. lukis2... huhu.. dengar org laen cakap macam tue.. barat sungguh raser di hati.. selama nie... bergelen2 air mata ini jatuh setiap kali nk menyiapkan setiap tugasan yang sensei bagi.. "dah nama pon belajar.. pasti banyak rintangan nye.. keep going dear!"bisik hati ini menguatkan hati yang semakin layu...

dan setiap kali semangat itu hilang, ayt2 dari Nya menguatkan hati ini utk terus berjuang.

"Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya) Nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya)

Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu."

(Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Design x semudah yang difikirkan.. Design perlukan imaginasi, ilham, dan kasih sayang... Imaginasi utk membentuk dunia bagaimana yang kita inginkan... ilham itu pula datang dari Allah.. ilaham itu adalah petunjuk yang membawa perubahan pada hidup kita... dan kasih sayang.. tindakan tanpa kasih sayang akn menyebabkan kemusnahan..

Ramai yang bertanya.. "kenapa amik design? minat? ader kerja ke nanti? Nie mesti pandai lukis nie..." huh.. itu bukan soalnya kenapa saya amik course nie.. just following my heart.. n keep following my heart.. saya percaya dan sentiasa berdoa Allah kurniakan yang terbaik untuk saya.. saya hidup atas kasih sayang Nya..

Dan atas kasih sayang itu saya akan terus hidup melakar jejak kasih sayang itu di atas bumi ini.. Memandang ke langit mencari inspirasi untuk terus mendesign. Menyerakkan kasih sayang Nya itu disebalik setiap lakaran... Dan saya akan terus berjuang...


My eyes couldn't see You

but

My heart could feel Your love

My breath could sense Your care

::Thank you Allah::


..Keep following my heart..